Visual Consultancy

Visual consultancy

BRAND business draagt graag bij aan het verhelderen, veranderen en verbeteren binnen bedrijven en organisaties, door middel van visual consultancy.

‘Zonder doel is elke richting verkeerd’

Ingewikkelde relaties tussen partijen en complexe situaties kun je kinderlijk eenvoudig neerzetten met beeld. Ook word je met beeld gedwongen om concreet en eensgezind te zijn: je kunt je niet (meer) verstoppen achter woorden die iedereen interpreteert zoals hij of zij dat wil. Het gesprek wordt eensgezind, verschillen worden opgelost.

Wij helpen je, jouw uitdaging en de oplossingsrichting te visualiseren bij onder andere strategie- en verandertrajecten. Hierbij krijg je meer overzicht, begrip en omdat beeld eenvoudig communiceert krijg je ook een breder draagvlak. Iedere uitdaging is uniek in zijn setting. Soms blijkt, nadat er dieper op de materie is ingezoomd, dat er een hele andere uitdaging moet worden aangepakt dan aanvankelijk werd gedacht. Werken met beeld maakt dat snel helder.

Zoals gezegd is iedere vraag uniek, dus elk visual consultancy traject is ook uniek. Daarbij is een goede co-creatie tussen jou en de visual consultant key. Het is daarbij van belang om de uitdaging goed te formuleren, werkvormen uit te denken en te bedenken hoe iedereen zijn ei kwijt kan en energiek blijft gedurende de gehele sessie.

Business settings die de visual consultant gebruikt
Visual consultancy in de praktijk

Samen verder komen

Of het nu gaat om een sessie met het management, of juist met medewerkers of met jullie klanten (denk aan een customer journey of klantarena): beeld bewijst, vertelt en vermaakt. Iedereen wordt geprikkeld mee te doen en mee te denken. Zo komen jullie samen verder, komen jullie samen tot een oplossing of antwoord. Als je het zo bekijkt, stellen wij jullie met behulp van onze begeleiding en onze tekeningen eigenlijk in staat om te zelfconsulten.

Of we nu kunnen helpen met een tekening aan de hand van een sessie van een halve dag of dat we drie dagen lang met elkaar een visie of projectplan gaan bouwen. Iedereen die er bij betrokken is voelt zich er daarna ook echt bij betrokken. Het geeft energie, verheldert en breekt de boel open. Het einddoel en eindproduct is maatwerk, maar één ding staat vast: je zult verstelt staan van het creatief vermogen dat er loskomt.